آشنایی با ریسه شلنگی و انواع آن

برای آشنایی با ریسه شلنگی باید به موضوعاتی پرداخت و آنها را به خاطر سپرد چرا که برای خرید ریسه شلنگی اگر دانش کافی نداشته باشیم ممکن است که دچار مشکل شویم و ریسه ای با کیفیت نداشته باشیم

آشنایی با ریسه شلنگی :

ریسه هاانواعی از چراغ های بلند و باریکی هستند که به منظور تزئینات و نور پردازی در مکانهای مختلف مانند مجالس جشن و عروسی ، ساختمان ها ، فروشگاه ها و.. کاربرد دارند. ریسه های شلنگی از آنجایی که مستقیما نور را پخش نکرده یا به اصطلاح چشم را اذیت نمیکنند ، در زیبایی محیط بسیار تاثیر گذارند. این ریسه ها انواع مختلفی دارند و در رنگ های متنوع به بازار عرضه میشوند. در این مقاله شما را با انواع ریسه ها آشنا میکنیم.

شناخت ریسه شلنگی با مراد برقی

ریسه شلنگی LED

لامپ های به کار رفته در این نوع ریسه ها از نوع LED بوده که همین امر سبب کاهش چشمگیر مصرف برق در این نوع ریسه ها میشود و میتوان در محیط های دلخواه از آن استفاده کرد.از دیگر مزایای این نوع لامپ ها می توان به تولید گرمای کم آن ها اشاره کرد.همچنین تنوع رنگ این نوع ریسه های شلنگی به دلیل لامپ های رنگی که در آن تعبیه شده بالا است.البته این لامپ ها فقط زمانی که روشن باشند رنگ خود را نشان میدهند و در حالت خاموش فاقد رنگ هستند.ریسه شلنگی استریپ در انواع ریموت دار و فاقد ریموت به مشتریان عرضه می شود و متراژ آن به سلیقه مشتری تعیین می شود.

ریسه شلنگی نئون فلکسی

اگر برای خرید ریسه شلنگی بودجه خیلی مد نظرتان نیست ما ریسه شلنگی نئون فلکسی را پیشنهاد میکنیم ، چراکه این نوع ریسه شلنگی گرانترین نوع ریسه به شمار می رود. این نوع ریسه ها در سقف منازل قابل استفاده نمی باشد و بر خلاف بسیاری از ریسه ها نور یکدست (غیر نقطه ای) تولید می کنند. غیر نقطه ای بودن نورسبب می شود که برای طراحی المان های مختلف و نوشته های دلخواه از آن استفاده کرد . این نوع از ریسه شلنگی لیان نور در هر یک متر یک جای برش دارد که به راحتی میتوان به متراژ دلخواه از آنها استفاده نمود.

ریسه شلنگی فلکسی

فرقی که این ریسه با انواع دیگر ریسه دارد تولید یکدست نوراست و مانند ریسه نئون فلکسی نمیتوان از آن در سقف استفاده کرد .تولید نور یکدست سبب زیبا تر دیده شدن محیط می شود .این نوع ریسه شلنگی لیان نور به دلیل ضدآب بودن در مکان هایی مانند زیر پل ها و ساختمان ها قابل استفاده هستند.

ریسه شلنگی SMD

ریسه شلنگی اس ام دی از معروف ترین ریسه ها است که همانطور که از نام آن مشخص است از SMD در ساخت آن استفاده شده است .این نوع لامپ ها دارای آی سی هایی با پایه ی کوتاه هستند و تامی پایه ها با لحیم کاری بر روی بورد قرار گرفته اند وبا عبور جریان برق نور زیبا و مطلوبی را تولید میکنند .مصرف برق در ریسه شلنگی لیان نور بسیار کم ، حتی میتوان گفت کمتراز ال ای دی می باشد . این نوع ریسه ها هم میتوانند به صورت دستی و هم با ریموت کنترل خاموش و روشن شوند که سبب سهولت در استفاده از آنها میشود.ریسه شلنگی های استریپ از نوع SMD ، در دو مدل به بازار عرضه میشوند. مدل اول که تک رنگ یا رنگ ثابت آن است و مدل دوم که به مدل هفت رنگ معروف است ، دارای 12 رنگ بوده که با استفاده از کنترل میتوان رنگ آنها را عوض و یا حتی کمرنگ تر و پررنگ تر کرد.این ریسه ها با متراژ های 100 متری وجود دارند که البته با برش های یک متری یا دلخواه نیز به فروش میرسند و دارای سطح مقطع مربعی هستند.

ریسه شلنگی هفت رنگ لیان نور

ریسه های هفت رنگ تمامی رنگ های موجود در دیگر ریسه ها را دارا می باشند سبب زیبایی هر چه تمام تر نمای ساختمان ها یا نور پردازی داخل ساخنمان می شوند. از ین نوع ریسه در مواردی مانند نور مخفی،نورپردازی مجالس ونمای ساختمان ها استفاده می شود.

ریسه خطی(شاخه ای)

این نوع ریسه ها از انواع ریسه های نواری می باشند و به علت دارا بودن بدنه آلومینیومی، بسیار انعطاف پذیرند.ریسه های نواری لیان نور بسیار متنوع بوده و همچین به علت پایین بودن قیمت آن بسیار مقرون به صرفه می باشد و در انواع مدل ها ،کیفیت ها و رنگ ها به بازار عرضه میشود.

معایب ریسه هفت رنگ

انواعی از ریسه های هفت رنگ در بازار موجودند که هریک مزایا و معایب خود را دارند. میزان ولتاژی که برای استفاده از ریسه های شلنگی هفت رنگ مورد استفاده قرار می گیرد 220 ولت است. این میزان از ولتاژ که در بازه ولتاژ های خطرناک جای گرفته است شاید اصلی ترین عیب این ریسه ها باشد. اما درباره ریسه هایی که ولتاژ پایین دارند نیز عیبی دیده می شود. این عیب به روند نصب آنها ربط دارد. ریسه های ولتاژ پایین هفت رنگ که به صورت DC می باشند دارای نصب پیچیده ای می باشند که می توان نصب پیچیده آنها را نوعی عیب در نظر گرفت. بد نیست درباره فاکتور قیمت هم صحبت کنیم.

از نظر قیمت ریسه های شلنگی ولتاژ پایین دارای قیمتی بیشتر از ریسه های هفت رنگ ولتاژ بالا هستند. به گونه ای که برای تامین انرژی ریسه ولتاژ پایین با طول یک متر نیاز به 15 وات انرژی می باشد. نکته دیگری که باید درباره اش توضییح دهیم طول عمر ریسه های شلنگی هفت رنگ می باشد. ریسه هفت رنگ ولتاژ بالا به هنگام روشنی گرمای زیادی تولید می کند. تولید گرمای زیاد سبب کاهش طول عمر ریسه می شود. اما در مقابل ریسه ولتاژ پایین این گونه نبوده و دارای عمر مفیدی به مراتب بیشتر می باشد.

مزایای ریسه های شلنگی استریپ

از آنجایی که لامپ به کار رفته در این ریسه ها از نوع ال ای دی است ، به طور مستقیم کنترل میشود که همین ویژگی سبب بالا رفتن طول عمر محصول میشود.به عبارتی گرمای تولید شده بسیار کاهش می یابد و همسن امر باعث کاهش انرژی و در نهایت مصرف برق می شود.

از دیگر مزایای این محصول این است که زمانی که در یک مکان به تعداد بالای این ریسه ها احتیاج باشد بدون نگران بودن در رابطه با افت ولتاژ و بالا رفتن هزینه های مصرف برق و سیمکشی به راحتی میتوان از این محصول استفاده کرد.

معایب ریسه شلنگی های خطی

ارتباط ال ای دی ها در این ریسه ها به صورت سری می باشد .همین مورد باعث میشود تا احیانا اگر یکی از ال ای دی ها بسوزد سایر ال ای دی ها نیز به دنبال آن خاموش شوند . مورد دیگر اینکه امکان برش این نوع ریسه در طول PCB امکان پذیر نمیباشدولی نمونه های مختلف از 10 تا 120 سانتی متری در بازار عرضه میشوند.

ریسه شلنگی چیست مراد برقی

با مدل های ریسه شلنگی بیشتر آشنا شوید

ریسه های ال ای دی لیان نور مدلSMD  با نام های 3014 ، 5050 ، 5730 و… در بازار عرضه می شوند. در واقع این اعداد نمایانگر اندازه چیپ ال ای دی هستند چیپ ال ای دی نیمه رسانا است و منبع آن از طرفی به قطب مثبت و طرف دیگر آن به قطب منفی متصل است .در فاصله ایندو سطحی به نام سطح تابشی قرار دارد که این سطح هرچه بزرگتر باشد چیپ ال ای دی نیز بزرگتر خواهد بود و نور بیشتری خواهد داشت که ریسه های برند لیان نور و ریسه های شلنگی استریپ از این نظر با بهترین کیفیت تولید و عرضه میشوند .

تجربه یک خرید خوب

فروشگاه روشنایی مراد برقی با توجه به نیازهای شما عزیزان و کسب یک تجربه خوب از خرید ریسه های شلنگی بهترین برند ها و مدل های بازار مانند ریسه شلنگی لیان نور ، ریسه شلنگی استریپ ، ریسه های SMD، خطی و…را در مدل های مختلف برای شما عزیزان فذاهم آورده که میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره برای خرید ریسه با شماره تماس های درج شده در سایت تماس بگیرید. امیدواریم درباره آشنایی با ریسه شلنگی مطالب مفیدی را منتقل کرده باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *