چند نکته جذاب در مورد پروژکتور روشنایی

روش هایی که برای روشن کردن محیط به کار گرفته می شود با گذشته تفاوت های زیادی کرده است. در گذشته مردم برای روشن کردن محیط زندگی شان از چراغ های معمولی و آتش استفاده می کردند، اما هر چه زمان گذشت و تکنولوژی نیز پیشرفت کرد، ادواتی که به کمک آنها می شد فضاهای بسته را نورانی کرد، دچار تغییر و تحول شد. امروزه لامپ ها در شکل ها و اندازه های متفاوت در بازار موجود بوده و به خوبی می توانند از عهده روشن کردن فضاهای بسته برآیند. یکی از موثرترین و مفیدترین وسایل روشنایی که امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرد، پروژکتورهای روشنایی هستند.

پروژکتور چیست؟

پروژکتور روشنایی که به آنها پروژکتور ال ای دی نیز گفته می شود، از توان بالایی برخوردار بوده و برای روشن کردن فضاهایی که مساحت زیادی به خود اختصاص داده اند، استفاده می شود. در فضاهای مختلف اعم از پارک ها، ویلاها، باغ ها و به صورت کلی در محیط های متفاوت می توان از این نوع لامپ برای ایجاد روشنایی استفاده کرد. البته این نوع لامپ، تنها مختص فضاهای روباز نیست و در فضاهای بسته مانند نمایشگاه ها و یا انبارها نیز پروژکتور ال ای دی می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

مزیت های استفاده از پروژکتور ال ای دی

  • روشن کردن فضاهای بزرگ با مشکلات زیادی همراه است، اما این مشکل به واسطه تولید و خلق پروژکتورهای ال ای دی به راحتی حل شده است.
  • این لامپ ها، صرفه جویی بالایی در مصرف انرژی از خود نشان می دهند. پروژکتور روشنایی قادر است تا 80 درصد، انرژی کمتری مصرف کند و بدین شکل هزینه ها به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهند کرد.
  • عمر مفید این نوع پروژکتورها، 12 برابر پروژکتورهای قدیمی است و به همین دلیل نیازی نیست در فواصل کوتاه مدت برای خرید مجدد آنها اقدام گردد.
  • کیفیت نوری که از این منبع نور مصنوعی تولید می شود، بسیار با کیفیت بوده و این مورد نیز در نوع خود قابل توجه می باشد.

انواع پروژکتور روشنایی

پروژکتورهای روشنایی به دو دسته تقسیم می شوند؛ SMD و COB. پروژکتورهای SMD بر روی یک سطح نصب می شوند و این مورد باعث شده که در تولید آنها به موارد و مختلف توجه شود. از جمله این خصوصیات این نوع می توان به وجود حجم کمتر و باریک تر بودن آن اشاره کرد. به این نوع منبع روشنایی، پروژکتور فشرده نیز گفته می شود.

در پروژکتورهایی که به آنها COB گفته می شود، کیفیت نوری که از این منبع پخش می شود بالاتر بوده و زاویه تابش محدودتری نسبت به پروژکتورهای SMD دارند. زاویه تابش 90 درجه ای در این نوع پروژکتور، باعث شده که نور به صورت متمرکز بر یک نقطه تابیده شود. این نوع پروژکتور، قادر نیست نورهای رنگی تولید کند اما در مقابل، نوری که تولید می کند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این می تواند در بسیاری از فضاهای بسته و سالن های بزرگ مفید و کارگشا به نظر آید. البته توجه کنید که هیچ یک از این نوع دو منبع نوری به هم برتری ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *