آشنایی کامل با چراغ های استخری

چراغ های استخری

یکی از المان هایی که تغییر جدی در جلوه بصری استخرها ایجاد می کند، چراغ های استخری هستند. این چراغ ها با نور فوق العاده زیبایی که از خود در فضا پراکنده می کنند، بسیار مورد توجه قرار دارند. این عنصر تزیینی، فضای استخرها را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و زیبایی بی مانند و کم نظیری در این قسمت به وجود آورده است. استخرهایی که در ساختمان های مدرن ساخته می شوند باید به طرز خارق العاده ای تزیین شوند و این امکانی است که به واسطه حضور چراغ های استخری فراهم شده است. چنانچه نوع این لامپ ها به درستی انتخاب شود، جذابیت موجود در فضا به شکل چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

چند  نکته مهم در استفاده از لامپ های استخری

برای آنکه نور مورد نیاز استخرها به خوبی تامین شود، بهتر است از چراغ های استخری با نورهای متفاوت و زیبا استفاده گردد. در انتخاب لامپ هایی که قرار است در استخرها نصب شوند، باید چند نکته مهم و حیاتی را مورد توجه قرار داد. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

مقاومت در برابر رطوبت

یکی از مهم ترین نکاتی که به هنگام انتخاب لامپ های استخری باید مورد توجه قرارگیرد، مقاومت آن در برابر رطوبت است. استخر و آب دو عنصر جدایی ناپذیر هستند و به همین دلیل چراغی که در این فضا نصب می شود باید قدرت تاب آوردن در مقابل رطوبت را داشته باشند.

نوع کاشی های به کار برده شده در استخر

فاکتور دیگری که می تواند جذابیت و زیبایی استفاده از چراغ های استخری را افزایش دهد، نوع کاشی ها و رنگ آنهاست. کاشی ها می توانند نوری که از چراغ ها به آنها تابیده شده است را به خوبی در فضا منعکس کنند و اگر رنگ به کار رفته در کاشی، رنگ هایی مانند آبی تیره، سبز و یا آبی مایل به خاکستری باشد، نورپردازی در استخر به شکل بسیار زیبایی جلوه گری می کند.

تعداد چراغ ها

مورد دیگری که می تواند نورپردازی و تولید مصنوعی توسط چراغ های استخری را تحت تاثیر خود قرار دهد، تعداد لامپ ها است. چراغ هایی که به صورت تکی در استخرها نصب می شوند، ایجاد سایه کرده و منظره نازیبایی را به وجود خواهند آورد. بهتر است دو چراغ رو به روی هم نصب شود تا نورپردازی در استخر جلوه بسیار زیبایی پیدا کند و همه چیز بی عیب و نقص به چشم آید.

انتخاب یک نور مناسب

زمانی که قصد دارید یک چراغ استخری را انتخاب کنید باید به نوری که این چراغ از خود ساطع می کنند توجه داشته باشید. معمولا توصیه می شود رنگ نور در لامپ های استخری، بر اساس رنگ بدنه استخر انتخاب شود. اگر رنگ بدنه استخر روشن می باشد، بهتر است نور خارج شده از لامپ، نورهای گرمی مانند قرمز و یا نارنجی باشد. اغلب لامپ هایی که امروزه در بازار موجود هستند از نوع لامپ های ال ای دی بوده و به همین دلیل، نوری که در فضا پخش می شود کاملا یکنواخت است. این لامپ ها در عین پراکنده کردن نور ملایم، در مصرف انرژی به میزان زیادی صرفه جویی می کنند و در ضمن پخش کنندگی نور آنها نیز بسیار بالاست.

انتخاب لامپ های استاندارد

نکته مهم دیگری که در انتخاب لامپ باید مورد توجه قرار گیرد، استاندارد بودن چراغ های استخری است. معمولا لامپ هایی که این علامت را دارند، در برابر آب و رطوبت مقاومت هستند. لامپ های استخری استاندارد، حتی اگر به مدت زمانی طولانی نیز در تماس با آب باشند خراب نشده و دچار زنگ زدگی نمی شوند. در ضمن این لامپ ها باید به شکلی طراحی شده باشند که خطر برق گرفتگی را برای افراد ایجاد نکنند.

نصب درست و صحیح

نحوه نصب این چراغ ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. نصب این لامپ ها باید به شکلی انجام شود که نور پراکنده شده از آنها باعث آزار چشم افرادی که داخل استخر و یا خارج از آن هستند، نشود. معمولا این لامپ ها باید با زاویه ای در کف استخر نصب شوند که باعث خیره شدن چشم افراد نشود. در مورد فواصلی که لامپ ها در کنار هم قرار می گیرند نیز باید دقت کرد؛ فاصله میان آنها نباید خیلی زیاد و نه باید خیلی کم باشد.

لینک سوالات متداول : لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *