نور پردازی ویترینی

 

نورپردازی ویترین فروشگاه

چراغ های ویترینی و فروشگاهی از نظر اندازه و شکل به انواع مختلفی تقسیم میشوند. در تقسیم بندی کلی این چراغ های به دو دسته ی کلی تقسیم میشوند که عبارتند از : روکار  و  توکار .

هدف از استفاده ی این نوع چراغ ها نوردهی کافی به ویترین و اجناس داخل فروشگاه هست پس به همین دلیل معمولا اونها بر روی سقف و دیوار قرار میگیرند.

یکی از موثر ترین راه ها برای افزایش مشتری و فروش بیشتر نصب این نوع چراغ ها هست !!! شاید الان با خودتون بگید که چرا؟؟؟

ظاهر مغازه شما رو ویترین شما تشکیل میده پس چیزی که با مشتری ارتباط برقرار میکنه ویترین مغازه شما هست که میتونه مشتری شما رو به سمت خودش جذب کنه یا اینکه اون رو فراری بده!!!

یکی از مسائل مهمی که در جذب کردن مشتری تاثیر داره زیبا سازی ویترین فروشگاه هست.

شاید فکر کنید که مهترین نکته در زیبایی ویترین فروشگاه ، محصولات هستند!!! ، اما سخت در اشتباه هستید!!!  چونکه چیری که محصولات شما رو نمایش میده نور هست و اگر نور پردازی حرفه ای نداشته باشید حتی اگر بهترین محصولات هم داشته باشید باز هم مشتری جذب ویترین فروشگاه شما نمیشود چونکه نورپردازی خوب صورت نگرفته.

نحوه نورپردازی

در بحث نورپردازی عواملی همچون : نوع منابع نور ، ترتیب قرارگیری اونها ، مقدار روشنایی و زاویه تابش نور تاثیر بسیاری در زیبایی ویترین شما دارند.

البته به این نکته هم توجه داشت که نوع نور دهی طوری نباشد که بیننده در تشخیص رنگ ها دچار مشکل شود.

چراغ مناسب ویترین فروشگاه

طراحان دکوراسیون داخلی برای تجهیز چراغ های ویترینی که در فضاهای داخلی ساختمان ها و ویترین فروشگاه ها استفاده میشوند ، از چراغ های ال ای دی مدل COB بهره میبرند.

این نوع لامپ ها در مقایسه با لامپ های قدیمی تر بسیار کم مصرف تر هستند و در عین حال راندمان نور بیشتری هم دارند!

نکته ی دیگه ای که این نوع چراغ ها رو متفاوت کرده این هست که میتونن به شکل تنها داخل یک قاب یا به شکل دوتایی و سه تایی در یک قاب کنار هم قرار بگیرن و به شکل توکار داخل سقف نصب بشن که خود چراغ دیده نشه تا از زیبایی ظاهر مغازه کم نکنه.

خلاصه این نوع چراغ ها گزینه مناسبی برای ویترین ها هستن.

چراغ توکار سقفی

همونطور که گفتم بهترین گزینه برای ویترین چراغ های توکار سقفی هست اما گزینه های دیگه ای هم هستند مثل : چراغ های ریلی با قابلیت تنظیم  ، چراغ های دکوراتیو ، چراغ های گوشه ، چراغ های آویز و چراغ های ویترینی .

الان شما قصد دارید که یک از این نوع چراغ ها را برای ویترین خود انتخاب کنید اما نمیدونید که برای این انتخاب باید به چه ویژگی در انواع این چراغ ها دقت کنید ؟!!

ولی نگران نباشید ما همه ی ویژگی های مؤثر رو براتون توضیح میدیم .

اولین نکته این هست که چراغ های در موقعیتی نصب بشن که کمترین سایه رو ایجاد کنه ، اگر سایه ایجاد کنه عملا شما چراغی نصب نکردید چون نوری نمیرسه و فقط سایه میندازه و مانع دید خوب محصول میشه!

اگر نورپردازی درست انجام بشه در دید بهتر مشتریان تاثیر میگذارد و انتخاب دقیق و بهتری خواهند داشت.

اگر شما قصد داشتید که در فضای بین رگال ها در فروشگاه از چراغ استفاده کنید میتوانید

از چراغ های فروشگاهی ریلی استفاده کنید.

 

قبلا اکثرا نورپردازی ویترین ها رو با لامپ های پر مصرف انجام میدادن که هم باعث ایجاد گرمای زیاد میشد و هم باعث ایجاد پدیده ی خیرگی برای مشتریان میشد !!!

اما درحال حاضر نورپردازی ویترین ها با چراغ های LED انجام میشه !

به این دلیل که این نوع لامپ ها نور رو با کیفیت و شدت مناسبی در فضا منشر میکنن!!

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که در مبحث نورپردازی ویترین فروشگاه ها ، در روانشناسی ثابت شده که نور های روشن مانند : آفتابی و مهتابی تاثیر مثبتی در روحیه ی انسان (مشتریان) داره که در فرآیند انتخاب و خرید مشتری ، کیفیت و زمان بندی بهتری صورت بگیره.

خوشبختانه تنوع محصولات روشنایی مناسب ویترین فروشگاه ها بسار بالاست و در هر موقعیت ، شرایط و سلایقی میتونید چراغ های مناسب رو انخاب و استفاده کنید.

 

 

حتما نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *