لامپ خیاری چیست؟

امروزه افزایش نیاز بشر به ایجاد روشنایی در شب در مکان‌های مختلف، استفاده از انواع لامپ‌های کم مصرف و جدید از جمله لامپ خیاری را رواج داده است. مصرف بیش از حد انرژی الکتریکی از نظر زیست محیطی و اقتصادی برای جوامع مختلف مقرون به صرفه نیست! بر همین اساس،  رشد روز افزون استفاده از انرژی، صنایع الکترونیک را بر آن داشت تا در زمینه پیشرفت و ارتقا انواع وسایل ایجاد روشنایی، گام‌های موثری بردارند.

لامپ متال هالید یا لامپ خیاری یکی از این انوع لامپ‌ کم‌مصرف و پیشرفته است. همان‌طور که از نام این لامپ‌ها مشخص است، از گاز متال هالید برای ایجاد روشنایی استفاده می‌شود و ساختار و عملکردی مشابه انواع لامپ‌های گازی دیگر دارد؛ عبور جریان الکتریسیته از ترکیب جیوه و گاز متال هالید موجود در این نوع لامپ‌ها، موجب تولید نور می‌شود و به دلیل ورود بخار متال هالید، نوری با کیفیت و کارایی بالا ایجاد می‌شود.

مزایای استفاده از لامپ خیاری

لامپ متال هالید یکی از انواع لامپ‌های گازی است که به دلیل شکل ظاهری که دارد، در میان عامه مردم، تحت عنوان لامپ خیاری، شناخته شده است. لامپ خیاری به دلیل مزایای فراوانی که دارد، یکی از انواع لامپ‌های پرکاربرد است و افراد بسیاری برای ایجاد روشنایی مناسب در محیط مورد نظر از آن استفاده می‌کنند.

میزان مصرف انرژی لامپ خیاری ، در مقایسه با انواع لامپ‌های رشته‌ای بسیار کمتر است و می‌تواند از نظر صرف هزینه مالی برای خرید انرژی، بسیار مقرون به‌صرفه‌تر باشد و به همین دلیل موجب صرفه جویی اقتصادی برای صاحبان کسب‌وکارها شود.

لامپ‌های خیاری در مقابل تغییرات شرایط جوی و تغییرات دمایی، بسیار مقاوم هستند به همین دلیل قابلیت استفاده در فضاهای مسقف و نیز فضاهای باز را دارند و همچنین در مناطق آب‌وهوایی مختلف، چه در مناطق سردسیر و چه در مناطقی با آب‌وهوای گرم، می‌توانند استفاده شوند.

مزایای استفاده از لامپ خیاری نسبت به لامپ ال ای دی چیست؟

لامپ ال ای دی یکی از انواع لامپ‌های باکیفیت و پر مصرف در بازار می‌باشد که از نظر مصرف انرژی و هزینه تعمیر و نگهداری نسبت به انواع لامپ‌های دیگر بسیار مقرون به‌صرفه است. اما صرفه نظر از این ویژگی، لامپ خیاری در مقایسه با لامپ ال ای دی، کیفیت نور بسیار بهتری دارد و همچنین توان ارائه خروجی نور بهتر در دمای پایین را دارد و یکی از کارآمدترین لامپ‌ها است؛ و می‌توان گفت در بازار، لامپ خیاری بهترین منبع  نور سفید با شاخص نمود رنگ بالا، محسوب می‌شود.

لامپ خیاری در چه مکان‌هایی قابلیت استفاده دارد؟

لامپ متال هالید و یا همان لامپ خیاری به دلیل اینکه توانایی ایجاد روشنایی در محیط‌های وسیع را دارد، برای ایجاد روشنایی در بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها، ورزشگاه‌ها، استادیوم‌ها، فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها و بیمارستان‌ها، انبارها و به طور کلی در مکان‌هایی با فضای بزرگ و گسترده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لامپ خیاری یکی از انواع لامپ‌ گازی پرمصرف در کشور است که شرکت‌های فعال در زمینه تولید انواع قطعات الکترونیکی و روشنایی، موفق به تولید این نوع لامپ شده‌اند و توانسته‌اند نیاز بازار داخلی به این نوع لامپ را با تولید و عرضه محصول با کیفیت مرتفع کنند. شما می‌توانید برای سفارش و خرید لامپ خیاری مرغوب و درجه یک، با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *