درباره قاب هالوژن چه میدانید؟

همانطور که میدانید و واضح است این روز ها مردم از بسیاری از ابزار ها برای روشن کردن محیط و فضایی که در آن زندگی میکنند، استفاده میکنند.یکی از این ابزار ها که این روز هااستفاده زیادی نیز از آن میشود، لامپ هالوژن است.

علت استفاده لامپ های هالوژن

از موارد و عللی که مردم به سمت خرید و استفاده لامپ های هالوژن روی آورده اند میتوان به دوام بالا،داشتن زیبایی مخصوصا برای نماسازی بیرون آپارتمان ها و نوردهی بسیار زیاد نسبت به حجم و اندازه آن اشاره کرد.

لامپ های هالوژن دارای قسمتی در اطراف آن هستند که به آنها زیبایی و جلوه خاصی میدهد که آن را فریم هالوژن یا قاب هالوژن می نامند.البته باید اشاره کرد قاب های هالوژن همچنین در مقاوت این لامپ ها نیز تاثیر به سزایی دارند و هنگام نصب در دیوار و سقف به استقامت لامپ های هالوژن کمک میکنند. جالب است بدانید که گاز هایی که لامپ های هالوژن را با آن پر میکنند تشکیل شده از ید یا بروم هستند.

کاربرد لامپ های هالوژن

لامپ های هالوژن کاربرد های بسیاری دارد برای نمونه  میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

لامپ هالوژن در خودرو: این لامپ ها در خودرو ها استقاده میشوند و برای روشن کردن کابین خودرو،داشبورد و داخل صندوق عقب از لامپ های هالوژن استفاده میشود.برای هر قسمت از خودرو از لامپ های هالوژن با ولتاژ متفاوت استفده می­شود .مثلا از لامپ های ولتاژ بالا برای نور بالا و نور پایین و ولتاژ های کمتر برای روشنایی داخل خودرو، مانند داشبورد ها استفاده می­شود.

لامپ‌های هالوژن روشنایی صحنه: پروژکتورهای قوی که می‌توانند فضای بزرگی را با نور قدرتمند روشن کنند، از دیگر لامپ‌های هالوژن هستند که برای روشنایی صحنه‌های نمایش، سن‌های سخنرانی و … به کار می‌روند.

لامپ های هالوژن نور افکن: این نوع لامپ های هالوژنی در اندازه و ولتاژ های کوچک تر تولید شده و مناسب نور پردازی مکان ها و فضاهایی مانند ساختمان های اداری و مسکونی و همچنین نور پردازی سقف ، کف، و دیواره ها می­باشد .

انواع فریم یا قاب هالوژن

لامپ های هالوژنی با توجه به موارد استفاده­ی آنها انواع متفاوتی دارند و در قاب های متفاوتی نیز قرار می­گیرند . این قاب ها یا انقدر معمولی و ساده هستند که تنها کاربرد آنها نگه داشتن لامپ است و یا آنقدر زیبا و خاص هستند که برای طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می­گیرند.در ادامه شمارا با تفاوت هایی که ممکن است قاب های هالوژن با یکدیگر داشته باشند ، بیشتر آشنا میکنیم :

تفاوت در رنگ : قاب های هالوژن در رنگ های متنوعی تولید می­شوند که پرطرفدار ترین آنها رنگ های سفید،طلایی، نقره­ای ومشکی هستند . به علت متنوع بودن رنگ این قاب ها به راحتی می­توان آنها را با محیط های دلخواه هماهنگ کرد .

تفاوت در جنس قاب: لامپ های هالوژن عمدتا در قاب های آلومینیومی ، کریستال، دایکاست ، استیل و.. .تولید می­شوند . این جنس ها از لحاظ مقاومت نیز با یکدیگر متفاوت هستند . برای مثال قاب های کریستال که مقاومت کمتری نسبت به سایر جنس قاب ها دارد ، در مکان هایی به کار میرود که امکان صدمه در آن کمتر است . ولی علی رغم مقاومت کم آن ، از زیبایی خاصی نیز برخوردار است .

تفاوت در ابعاد : از دیگر موارد متفاوت بودن قاب های هالوژن ، تفاوت در ابعاد و قطر این محصول است ، که با توجه به نیاز ابعاد دلخواه انتخاب می­شود .

قاب هالوژن مراد برقی

چند نکته مهم برای خرید قاب هالوژن

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید قاب هالوژن باید به آن توجه کرد هماهنگی اندازه و رنگ آن با محیطی است که قصد دارید قاب هالوژن را در آنجا نصب کنید . همچنین از لحاظ زیبایی نیز قابی که میخرید باید متناسب با محیط باشد و به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد دارید قاب هالوژن را در محیط های روباز مورد استفاده قرار دهید باید به مقاومت آن در برابر رطوبت نیز توجه کافی داشته باشید . نکته­ی دیگر اینکه اندازه قاب هالوژن باید کاملامتناسب با اندازه­ی لامپ هالوژن باشد به طوریکه نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد تا نمای زیبایی به خود بگیرد .همچنین توجه داشته باشید که  جنس قاب هالوژنی که خریداری می­کنید مرغوب باشد تا با گذر زمان دچار فرسودگی نشده و زیبایی خود را حفظ کند.

امیدوارم که از این مطالب اطلاعات کافی را به دست آورده باشید.گروه روشنایی مراد برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *