آشنایی با لامپ های متال هالید

امروزه استفاده از لامپ های گوناگون برای جاهای مختلف بسیار رایج شده و این باعث پدید آمدن اوناع مختلفی از لامپ ها شده که البته برخی از آنها کاربرد بیشتری نسبت به بقیه دارند.

یکی از این لامپ های پرکاربرد لامپ متال هالید است که از نسل لامپ های جیوه ای به شمار میرود. یکی از مزیت های این لامپ نیاز نداشتن به الکترود اضافی است.

همچنین باید بدانید که رنگ این لامپ ها عموما سفید است و دارای دارای کیفیت نوردهی بسیار مناسبی است.

این لامپ دارای دو جداره یا حباب است که جداره بیرونی با محافظت از جداره داخلی، مانع از ساطع شدن اشعه ماورا بنفش به بیرون لامپ میشود. و از این جهت این لامپ نیازی به ماده فلورسانس در حباب یا جداره داخلی خود ندارد.

هرروزه شرکت ها و مراکز عمومی در حال تغییر لامپ های خود و روی آوردن به این لامپ هستند چرا که این لامپ ها نسبت به لامپ های ال ای دی قیمت کمتری دارند. البته بدون در نظر گرفتن هزینه های جانبی از قبیل سیم کشی…

معایت لامپ های متال هالید چیست؟

حالا که با مزیت های لامپ متال هالید آشنا شدید بد نیست کمی با معایب آن نیز آشنا شوید.برخی از معایب این لامپ عبارت اند از:

طول عمر:

مهم ترین موضوع و عیب لامپ های متال هالید طول عمر آن است که بهترین و با کیفیت ترین نوع این لامپ ها طول عمر کمتر از 20 هزار ساعت را شامل میشود که به نوبه خود یک عیب به شمار میرود

زمان نوردهی کامل:

لامپ های متال هالید زمانی در حدود 5 دقیقه نیاز دارند تا به حداکثر نوردهی خود برسند. و البته لامپ های متا هالید ایراد دیگری هم دارند و آن این است که اگر این لامپ ها بیشتر از 5 دقیقه روشن بمانند داغ میشوند و اگر بعد از 5 دقیقه این لامپ هارا خاموش کنید نمیتوانید بلافاصله آن را روشن کنید زیرا لامپ گرم شده و سنسور داخل لامپ به شما این اجازه را نمیدهد که تا زمانی که لامپ خنک شود آن را روشن کنید و این نیز به تنهایی حدود سه دقیقه زمان میبرد تا سنسور مجوز روشن کردن لامپ را به شما بدهد.

تعداد روشن و خاموش کردن:

عمر لامپ های متال هالید با روشن و خاموش شدن کم میشود.

کاهش نور در طول زمان:

شدت نور لامپ های متال هالید در طول زمان کاهش می یابد.

البته این تمام مزایا و معایب این لامپ ها نیست و قطعا این لامپ مزیت های بیشتری دارد که باعث شده امروزه یکی از لامپ های محبوب عموم و پرکاربرد به شمار رود.

با پیگیری بلاگ های ما و مراجعه به این قسمت از سایت ما با مزیت های بیشتر لامپ های متال هالید آشنا شوید.

برای خرید لامپ های متال هالید کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *