نورپردازی مناسب عید نوروز

نورپردازی مناسب عید

بنا بر رسم قدیمی که بین مردم ایران زمین وجود دارد عادت به نورپردازی عید دارند این عبارت به این معنی می باشد که در اعیاد گوناگون مانند عید قربان ، نیمه شعبان ، عید فطر و.. خیابان ها و محله ها را به وسیله ریسه ال ای دی مزین می کنند.
نورپردازی عید تنها به وسیله پروژکتور های ال ای دی صورت نمی گیرد و در برخی از محله ها هستند افرادی که با سلیقه خود اقدام به نصب ریسه های رنگی و.. در خیابان می کنند تا به نوعی این اعیاد مبارک را جشن بگیرند.
در میان اعیاد موجود در ایران عید نیمه شعبان اما جایگاه خاصی را بین ایرانیان دارد چرا که مولود منجی بشریت می باشد به همین سبب نورپردازی بسیار متفاوت تر از همیشه می باشد.

معنی کلمه عید را می دانید ؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که واژه عید به چه معنا می باشد ؟ عید به جشن هایی گفته می شود که بین مردم مسلمان رایج است و برای مناسبت های خاصی به کار می رود و بیشتر جنبه مذهبی دارد به طور مثال نوروز را نمی توان عید نامید چرا که ریشه اسلامی ندارد و فقط بیانگر تحویل سال می باشد.

نورپردازی مناسب عید نوروز
نورپردازی عید توسط چه کسانی انجام می گیرد ؟

نورپردازی عید معمولا توسط جوانان هر محله انجام می گیرد و نیاز به حضور متخصص این کار نیست البته ناگفته نماند بهتر از برای اطمینان بیشتر این کار توسط متخصصین اهل برق صورت گیرد تا نگرانی از بابت اتصالی آن وجود نداشته باشد.
نورپردازی عید در هر محله به شکل های مختلف صورت می گیرد و معمولا شکلی واحد را ندارد علاوه بر این به علت وجود ال ای دی ها در رنگ های مختلف زیبایی خاصی به مکانی که نصب می شود ، می دهد.

آیا نورپردازی عید باید شکل خاصی را داشته باشد ؟

جواب این سوال خیر می باشد چرا که نیازی نیست شما حتما از یک قاعده و قانون مشخص پیروی نمایید تنها کافیست بنا به داشته های خود محله خود را زیباترین شکل ممکن مزین نمایید اما بهتر است در صورت نداشتن ال ای دی های رنگی اقدام به خرید ریسه ال ای دی در رنگ های مختلف نمایید.

ریسه ال ای دی های رنگی فضا را طور شگفت آوری زیبا می کنند مضاف بر اینکه قیمت زیادی را هم ندارند و تقریبا تمامی اقشار جامعه توان خرید آن را دارند.

با وجود اینکه ریسه ال ای دی های رنگی قیمت زیادی را هم ندارند اما اگر به تعداد بالا آن ها را خریداری نمایید این امکان را دارید تا با قیمت پایین تری این ریسه ال ای دی ها را بخرید.

از ریسه ال ای دی چه می دانید ؟

بالاتر به اسم ریسه ال ای دی اشاره شد اما در مورد آن توضیحی داده نشده است پس اگر قصد خرید ریسه ال ای دی را دارید ادامه مقاله را از دست ندهید.

ریسه های ال ای دی به دو نوع ریسه ال ای دی تزئینی و ریسه ال ای دی ساختمانی تقسیم می شوند که هر کدام برای مصارف گوناگونی هستند به طور مثال ریسه ال ای دی تزئینی همان طور که از نامش مشخص است برای مصارف تزئینی مانند نورپردازی عید ها، نورپردازی دکوراسیون داخلی و.. استفاده می شود.

اما بر خلاف ال ای دی های تزئینی ، ریسه ال ای دی های ساختمانی برای نورپردازی نمای ساختمان ، نور مخفی و.. مورد استفاده قرار می گیرند.

پس شما می توانید بنا به نیاز خود اقدام به خرید یکی از دو نوع ریسه ال ای دی های بیان شده نمایید.

نورپردازی مناسب عید نوروز
نورپردازی مناسب عید نوروز

از مزایای ریسه ال ای دی چیزی می دانید ؟

به دلیل ماهیت ریسه مانندی که دارند شما می توانید بنا به نیاز خود اقدام به خریداری نمایید چرا که در طول و اندازه های مختلفی در بازار موجود است.

طول عمر بالایی را دارند و برای خریداران خود این نگرانی را ایجاد نمی کنند که باید به صورت مداوم خرید آن را انجام دهند.

این نوع ریسه ها در برابر انواع نم ، آب و.. عایق بوده پس نگرانی برای استفاده در محیط های باز را به وجود نمی آورند به طور مثال برای نورپردازی عید ها که از این نوع ریسه ال ای دی استفاده می شود این نگرانی وجود نخواهد داشت که در صورت برخورد آب به این نوع ریسه ها لامپ ها دچار سوختگی و یا ایراد شوند.

این نوع ریسه ها عایقی در برابر گرد و غبار نیز می باشند پس مشکلی از بابت نفوذ گرد و غبار به درون این نوع ریسه ها و مشکلاتی نظیر کم نور شدن و.. وجود نخواهد داشت.

به دلیل ماهتی که دارند و کوچک هستند شما در هر مکانی امکان نصب آن را خواهید داشت حتی در اماکن باریک و یا تنگ مضاف بر این نصب آسانی را نیز دارند.

نورپردازی مناسب عید به چه شکل باید باشد ؟

نورپردازی عید ها باید به گونه ای باشد جذاب باشد تا افرادی که در حال دیدن این نورپردازی هستند مجذوب آن شوند.

برای زیباتر شدن نورپردازی محیط کافیست خرید ریسه ال ای دی های رنگی را انجام دهید چرا که به دلیل ماهیت رنگی بودنی که دارند باعث جذابیت محیط می شوند.

خرید پروژکتور ال ای دی هم گزینه خوبی است.

در نورپردازی عید ها از پروژکتورهای ال ای دی نیز می توان استفاده کرد و گزینه مناسبی می باشد چرا که این پروژکتور ها نمونه یک کوچک سازی موفق از پروژکتورهای بزرگ می باشند.

در پروژکتورهای ال ای دی به جای استفاده از لامپ از پروژکتورهای رنگی led استفاده می شود که به رنگ های سبز، آبی، سفید و قرمز وجود دارند و در مناسب نورپردازی در انواع اعیاد ، مراسم ها و.. هستند.

مزیت قابل توجهی که می توان برای پروژکتورهای ال ای دی در نظر گرفت عمر طولانی مدت این نوع پروژکتورها است ، علاوه بر این بسیار کوچک هستند و قابل حمل و مصرف برق کمی را نیز دارند و از لحاظ روشنایی نیز بی ایراد هستند.

پروژکتور ال ای دی ارزان را از کجا تهیه کنیم ؟

به طور معمول در زمان هایی که نزدیک به اعیاد مبارک هستیم بازار خرید فروش انواع پروژکتور ال ای دی و خرید ریسه های ال ای دی داغ می شود چرا که در نورپردازی عید ها از این دو نوع ال ای دی موجود در بازار استفاده می شود.

به سبب این موضوع بسیاری از افراد به دنبال خرید پروژکتور ال ای دی ارزان قیمت هستند پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید این نوع ال ای دی ها با ما در ارتباط باشید تا بتوانیم بهترین پیشنهاد با ارزان ترین قیمت را برای شما داشته باشیم.

علاوه بر این موضوع از آنجایی که پروژکتورهای ال ای دی در انواع مختلف تولید می شوند باید در ابتدا نیازسنجی ار انجام دهید و سپس  اقدام به خرید کنید.

چرا که لامپ های led که در درون این پروژکتورها قرار می گیرند دارای انواع مختلفی هستند و برای هر کاربردی لامپ مخضی وجود دارد.

معمولا در نورپردازی عید ها از لامپ های اس ام دی استفاده می شود چرا که علاوه بر کوچک بودن این لامپ ها که در درون پروژکتورها جای می گیرد فضای دید وسیعی را دارند و می توانند محیط های بزرگ را روشن کنند.

نورپردازی مناسب عید نوروز
نورپردازی مناسب عید نوروز

با مزایای پروژکتورهای led آشنایی دارید ؟

کیفیت بالایی دارند و نور قابل توجهی را از خود ساطع می کنند.

از مواد سمی که در تولید لامپ های معمولی استفاده می شود در این نوع led ها خبری نیست.

اشعه خطرناک و مضر ماورای بنفش را از خود ساطع نمی کنند.

طول عمر بالایی دارند و شما دغدغه ای از بابت خرید مداوم آن ها نخواهید داشت.

به صورت آنی روشن و خاموش می شوند.

صدای نامتعارف ندارند.

در انتها مقاله به این نکته می رسیم که در نورپردازی عیدها از انواع ریسه ال ای دی و پروژکتورهای ال ای دی به دلیل مزیت های قابل توجهی که دارند استفاده می شود و بنا به نیازتان می توانید اقدام به خرید هر کدام از آن ها نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *