انواع ریسه هفت رنگ را بشناسید

انواع ریسه هفت رنگ، به ریسه های RGB نیز مشهور هستند. این ریسه ها قابلیت تغییر رنگ دارند. در تولید این محصولات، از تکنولوژی  RGB استفاده شده است. انواع ریسه های رنگی که شامل ریسه های هفت رنگ هستند، تابش نور را در چندین رنگ مختلف انجام می دهند. انواع ریسه شلنگی هفت رنگ، به چندین مدل مختلف تقسیم بندی می گردند. با استفاده از این محصولات، می‌توان نورپردازی غیر مستقیم و ملایم به وجود آورد. از نمونه های متنوع این محصولات باید به ریسه های معمولی، ریسه شلنگی ال ای دی، ریسه شلنگی نئون فلکسی، ریسه شلنگی فلکسی و ریسه شلنگی SMD اشاره کرد.

  • ریسه های معمولی از نمونه های قدیمی، ریسه های هفت رنگ هستند. این نوع ریسه ها تقریبا شبیه به لامپ‌های رشته ای هستند که مصرف برق آنها بالا است و گرمای زیادی تولید می کنند.
  • نوع دیگر این ریسه ها، ریسه های ال ای دی می باشند که از لامپ های ال ای دی برای تولید آنها استفاده می‌شود. این محصولات میزان مصرف برق پایینی دارند. گرمای این نوع ریسه ها به نسبت نمونه‌های دیگر، کمتر می باشد.
  • ریسه شلنگی فلکسی از ریسه های است، که نور یکنواخت و یکدست دارد و همین امر موجب زیباتر شدن نورپردازی می شود.
  • ریسه شلنگی نئون فلکسی، از گرانترین نوع ریسه های هفت رنگ است. این ریسه در نمای ساختمان استفاده می شود. همچنین برای تولید تابلو هایی که حروف نوری دارند نیز، از این محصول استفاده می گردد.
  • ریسه شلنگی SMD هم میزان مصرف برق بسیار پایینی دارد. حتی میزان مصرف برق این نمونه ریسه ها، از نوع ال ای دی هم کمتر است. این نوع ریسه دارای ریموت کنترل برای خاموش روشن کردن هم می‌باشد و همین مزیت خوبی برای خرید آنها است.

 ریسه شلنگی هفت رنگ 

ریسه شلنگی هفت رنگ، از ریسه های پر فروش در بازار است. این محصول مزیت‌های زیادی برای خرید دارد. به طور کلی می‌توان گفت که افراد می‌توانند، با توجه به دکوراسیون خود رنگ، اندازه، شکل و همچنین قدرت نوری این ریسه ها را انتخاب کنند. این نوع ریسه ها را می توان، به طول های مشخص و همچنین بر اساس نوع نیاز خود سفارش داد. ریسه هفت رنگ قابلیت نصب آسان دارد و به راحتی می‌توان آنها را در فضاهای کوچک استفاده کرد. قابلیت انعطاف پذیری این محصولات هم، از دیگر مزایای مهم ریسه هفت رنگ است. به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا در این ریسه ها، می توان آنها را در فضاهایی که غیر ممکن نیز می باشد هم استفاده کرد. انواع ریسه های هفت رنگ دارای ریموت کنترل هستند. این ریموت کنترل باعث میشود تا خاموش و روشن کردن آنها، از راه دور نیز امکان پذیر باشد. دارا بودن ریموت کنترل باعث میگردد تا در این کالاها، تغییر رنگ ایجاد شود.

شما با استفاده از ریموت این محصولات می توانید، رنگ و همچنین شدت روشنایی آنها را هم تغییر دهید. از دیگر مزیت های ریسه شلنگی هفت رنگ طول عمر بالای آنها است. این محصولات طول عمر زیادی دارند و در طی مدت زمان استفاده، قدرت نوردهی آنها کم نمی شود. البته گاهی اوقات قرار گرفتن این محصولات در برابر عواملی مانند دما یا استفاده نادرست موجب می شود، تا قدرت نوردهی آنها کمتر گردد.  بنابراین اگر از ریسه ها در فضای مناسب و درست استفاده شود، ماندگاری بالایی خواهند داشت. این کالاها در برابر هرگونه شرایط آب و هوا هم مقاومت دارند. به دلیل این که روی آنها با استفاده از مواد ضد رطوبت مقاوم پوشیده شده است، در برابر آب نیز آسیب نمی بینند. بنابراین می توان از آنها، در فضاهای بیرون از خانه هم استفاده کرد. در واقع این مدل ریسه های شلنگی، ضد آب هم می باشند.

ریسه شلنگی هفت رنگ
ریسه شلنگی هفت رنگ

راهنمای نصب ریسه های هفت رنگ 

انواع ریسه هفت رنگ که به صورت نواری هستند، قطر کمی دارند. این محصولات در بازار، در قطر های باریک به فروش می رسند. متراژ آن ها معمولاً متغیر بوده و بین ۵ تا ۱۰ متر است. باید بدانید که امکان برش این محصولات تا ۳ سانتیمتر هم وجود دارد. نصب انواع ریسه های هفت رنگ، آسان است و به نصاب متخصص احتیاج نیست. اما برای نصب این محصولات، باید به موارد ذکر شده عمل نمود تا نصب ریسه هفت رنگ به درستی انجام شود. اولین مورد برای نصب این محصولات آن است که، حتما محل مورد نظر را تمیز نموده و خشک کنید. سپس اندازه ای را که مد نظر دارید، از نوار ریسه شلنگی برش بزنید. حتماً محل تعیین شده را که قرار است ریسه شلنگی در آنجا قرار بگیرد را، دقیق اندازه گیری نمایید.

حتماً  انواع ریسه های هفت رنگ را با استفاده از پیچ بر روی دیوار نصب کنید. ماندگاری این نوع ریسه ها با استفاده از ابزاری مانند پیچ، چندین برابر می شود. حتماً برای نصب ریسه های شلنگی، شیار مطلوب ایجاد کنید. وجود شیار باعث می‌شود تا ریسه درون شیار قرار بگیرد. درون شیار را با استفاده از چسب پر کنید و سپس ریسه را قرار دهید، برای اینکه ماندگاری و ایمنی این محصولات بیشتر میشود. بهتر است برای این کار از چسب هایی استفاده شود که دارای خمیر سیلیکونی هستند. اگر که امکان شیار زدن بر روی محل مورد نظر وجود نداشت، می توانید ریل های متناسب با ریسه‌های شلنگی را انتخاب کنید. وجود ریل ها باعث می شود تا به راحتی ریسه های شلنگی، درون آنها قرار بگیرند و طول عمر بیشتری داشته باشند .لازم است بدانید که این ریل ها، قابلیت خنک کردن ریسه های شلنگی را نیز دارند.

ریسه شلنگی هفت رنگ
ریسه شلنگی هفت رنگ

در هنگام خرید ریسه شلنگی مناسب باید به چه نکاتی توجه نمود؟

امروزه  برای نورپردازی ساختمان ها، از نورهای غیر مستقیم استفاده می‌شود. انواع ریسه های هفت رنگ هم از محصولاتی هستند که برای نورپردازی غیر مستقیم استفاده می‌شوند. طراحان پروژه های تجاری و مسکونی، برای اینکه نمای ساختمان را زیباتر کنند، از ریسه های شلنگی استفاده می‌کنند. این کالاها تنوع رنگی بسیار بالا داشته و نصب آسانی دارند. اما به هنگام خرید و انتخاب انواع ریسه شلنگی هفت رنگ، باید به نکاتی توجه نمود تا خرید این محصولات خرید با کیفیت بالا گردد. از مهمترین مواردی که به هنگام انتخاب ریسه شلنگی باید به آن توجه کرد، میزان لومن است. لومن همان واحد اندازه گیری روشنایی می باشد. برای خرید ریسه شلنگی مناسب، حتماً محصولاتی را انتخاب کنید که دارای دیمر هستند و می توان آنها را به راحتی تنظیم نمود. دارا بودن دیمر در این محصولات، موجب می‌شود تا طول عمر این ریسه ها افزایش پیدا کند.

از دیگر موارد به هنگام انتخاب ریسه شلنگی ، دمای رنگ آنها است.  اگر دمای ریسه های رنگی بالاتر باشند، رنگ آنها بیشتر متمایل به سفید و آبی خواهد بود و در نتیجه رنگ ریسه ها سردتر می‌شود. اما در محصولاتی که دمای رنگ پایین‌تری دارند، رنگ آنها به سمت رنگ های گرم می رود. رنگ این نوع محصولات معمولا متمایل به نارنجی و زرد هستند. در هنگام خرید ریسه شلنگی، سایز و همچنین تعداد لامپ های قرار گرفته در آنها نیز، نقش تعیین کننده‌ای در خرید باکیفیت دارند. هر چه تعداد لامپها درون این ریسه ها بیشتر باشد، قطعاً بازتابش نور بیشتر بوده و فضا زیباتر خواهد شد. مورد دیگر در انتخاب این محصولات، میزان مصرف برق آن ها است. به هنگام خرید ریسه، حتماً محصولاتی را خریداری کنید که منبع تغذیه مناسب دارند و میزان مصرف برق  آنها بسیار کم است.  به این دلیل که کم مصرف بودن این محصولات می‌تواند، موجب کاهش هزینه ها شده و در مصرف برق هم صرفه جویی نماید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *