راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی

پروژکتور ال ای دی از جمله تجهیزات نورپردازی است که وقتی دم از تجهیزات روشنایی زده می شود نامش در ذهن مرور می شود. سهم نورافکن و یا پروژکتور در روشنایی محیط ه غیرقابل چشم پوشی است. به گونه ای که عملا دیگر تجهیزات نورپردازی به حاشیه می روند. اما نکته قابل توجه ای است که برای خرید این پروژکتور ها به نکاتی توجه کنیم. در این مقاله درباره مزایای این تجهیزات نورپردازی و در نهایت مزایای آنها توضییحاتی را ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این تجهیزات بااهمیت بحث کنیم.

راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی

بسیاری از افراد به هنگام خرید وسایل مختلف فکر قیمتش را می کنند. درباره همین پروژه ال ای دی هم به فکر خرید پروژکتور ال ای دی ارزان هستند. اما بهتر است به جای فکر کردن به خرید پروژکتور ارزان فاکتور های مناسب یک پروژکتور را بدانیم تا وسیله ای با طول عمر به مراتب بالاتر را خریداری کنیم. زمانی که تصمیم به خرید پروژکتور ال ای دی گرفتید این را بدانید که امکان اتصال پروژکتور COB و یا SMD را به حسگر حساس به نور وصل کنید. با ما باشید تا راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی را بیاموزیم

پروژکتور ارزان

این مزیت سبب می شود که به محض کاهش نور محیط شاهد روشن شدن پروژکتور باشیم. به این صورت که با کاهش نور میزان مقاومت الکتریکی در فتوسل رو به کاهش می گذارد و در نهایت پروژکتور روشن می شود. اما این تنها مورد قابل ذکر در وصف مزایای این قابلیت نیست. چرا که در هنگام افزایش نور محیط هم نور پروژکتور کم شده و در نهایت پروژکتور فعالیت خود را متوقف می کند. چرا که جریان الکتریکی حسگر قطع شده و این مورد سبب قطع شدن نورپردازی به هنگام افزایش نور محیط شد. در ادامه موارد دیگر راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی را بررسی میکنیم

توان پروژکتور دیگر فاکتور مهم در هنگام خرید پروژکتور

توان کمیتی است که هم مصرف برق وسیله را اعلام کرده و در عین حال از میزان روشنایی ایجاد شده توسط آن خبر می دهد. حتما شما هم موافق هستید که هرچه توان بیشتر باشد روشنایی با شدت بیشتر تولید می شود. بنابراین اینکه پروژکتور مورد نیاز شما باید چه میزان توان داشته باشد به مکانی که برای اتصال آن در نظر دارید بستگی دارد. برای نمونه شاید توان 20 وات برای پروژکتور نصب شده در پیاده یا اطراف منزل کافی باشد. اما همین مقدار برای مجتمع های بلوکی باید تا 50 وات افزایش پیدا کند.

بازده پروژکتور را هم درنظر داشته باشید.

بازده یا راندمان فاکتور بسیار مهم در انتخا تجهیزات روشنایی می باشد. یکایی که برای بیان بازده این وسایل به کار می رود معمولا لومن بر وات می باشد. برای نمونه وقتی می گوییم بازده یک وسیله برقی برابر با 20 لومن بر وات می باشد به چه معناست؟ این بدان معناست که در یک وات 20 واحد روشنایی بر نور تولید می شود. این عدد هرچه بالاتر باشد به این معناست که شدت روشنایی بیشتری را می توانیم در پی عملکرد این پروژکتور انتظار داشته باشیم.

زاویه تابش پروژکتور باید چگونه باشد؟

زاویه تابش به کمیتی گفته می شود که به کمک آن گسترش نور نشان داده می شود. به بیان بهتر میزان فضایی که توسط نور روشن می شود توسط این کمیت مشخص می شود. این عدد هرچه بزرگتر باشد به این معناست که فضای بیشتری توسط این پروژکتور روشن می شود. ولی بد نیست همین جا نکته ای را درباره فاصله پروژکتور از زمین خدمت شما عرض کنیم. بهتر است پروژکتور هایی که دارای زاویه تابش بالایی هستند تا در فاصله کمتری از زمین قرار دهید. با اینکار زمین هم به اندازه کافی روشن می شود.

برعکس تمامی مواردی که بالاتر خدمت شما گفتیم درباره پروژکتور هایی با زاویه تابش پایین صادق است. ینی پروژکتور هایی که دارای میزان پایینی از زاویه تابش هستند برای فواصل دور مناسب اند. معمولا عدد مناسب برای زاویه تابش پروژکتور ها 90 درجه می باشد. اما با این حال به کمک نصب لنز های محدب امکان تاباندن نور در زوایای مختلف وجود دارد.

چه رنگی از نور برای تابش را در نظر دارید؟

دیگر فاکتور قابل توجه برای خرید پروژکتور ال ای دی رنگ نور می باشد. دو رنگ افتابی و نیز مهتابی شناخته شده ترین انواع رنگ این وسایل نورپردازی هستند. اکا اگر به دنبال زیباسازی محیط هستید به شما توصیه می کنیم تا از پروژکتور های RGB استفاده کنید. یکایی که برای تعیین نور پروژکتور ها به کار می رود برحسب کلوین بیان می شود. این بازه از عدد 2700 کلوین برای رنگ زرد شروع شده و به عدد 6500 برای نور های مهتابی می رسد. هرچند اینکه از چه رنگی استفاده می کنید به سلیقه شما ربط دارد. اما این مهم همیشه با هدف استفاده از پروژکتور متناسب نیست. برای نمونه باید بدانید که رستوران و یا منزل نور 3000 کلوین گرم مناسب است.

برند پروژکتور

همیشه برای خرید اجناس مختلف یادتان باشد از برند های معتبر خرید کنید. برند هایی که علاوه بر تولید اجناس باکیفیت خدمات پس از فروش را هم برای شما در نظر می گیرند. شاید هزینه یک پروژکتور ال ای دی به نظر گران بیاید. اما وقتی مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید خواهید دید که مصرف برق پایین آن ارزش هزینه کردن برای خرید این پروژکتور را دارد.

فناوری به کار رفته در پروژکتور

چیپ های متفاوت ال ای دی سبب می شوند تا این وسایل به دو دسته COB و یا SMD تقسیم شوند. نوع COB قابلیت پخش نور زیادی ندارد و نورپردازی متمرکزی را داراست. استفاده از این پروژکتور ها مناسب زمانی است که می خواهید این پروژکتور ها نور را برای مسافت های طولانی ارسال کنند. اما اگر تصمیم به ارسال نور تا فواصل دوردست را ندارید می توانید از نوع SMD استفاده کنید.

خرید بهترین پروژکتور های ال ای دی از مراد برقی

فروشگاه مراد برقی ارائه دهنده بهترین تجهیزات نورپردازی در خدمت شماست تا بهترین پروژکتور ال ای دی ا تقدیم شما کند. همین الان می توانید سفارش خود را نزد ما ثبت کنید تا در اسرع وقت کالاهای خواسته شده خدمت شما ارسال شوند. مراد برقی بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند با مناسب ترین هزینه باکیفیت ترین کالاها را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *