راهنمای نورپردازی در فضای باز

نورپردازی در فضای باز دارای اصول و ترفندهایی است که با آموختن آنها می توان میزان نور محیط را خوبی تنظیم کرد. شاید موقعی که دم از نورپردازی زده می شود تجهیزاتی مانند وال واشر و یا پروژکتور به ذهن شما برسند. به هرحال برای داشتن یک تجربه عکاسی مناسب نور از فاکتورهای بسیار مهم به شمار می رود. در این مقاله برای شما مهم ترین اصول نورپردازی در فضفای باز را شرح می دهیم و طیفی گسترده از تجهیزات لازم در این باره را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نورپردازی در فضای باز

وقتی نیمه اول سال و به ویژه فصل تابستان فرا می رسد افراد زمان بیشتری را برای ماندن در فضای آزاد در نظر خواهند گرفت. از نوشیدن چای در حیاط خانه تا خوردن غذا در باغ رستوران های زیبا. اما افراد نمی خواهند این لذت ها تنها محدود به زمانی باشد که آفتاب در حال تابش است و نمی خواهند لذت بهره گیری از هوای ازاد و استراحت در محیطی مانند حیاط خانه را از دست بدهند. برای همین اهمیت نورپردازی در فضاهای بیرونی باز اینجا مشخص می شود. در ادامه برای شما انواع نورپردازی و تجهیزات آنها را که اتفاق درباره نورپردازی نما نیز صادق اند شرح خواهیم داد.

نورپردازی در فضای باز

انواع نورپردازی

انواع اصلی نورپردازی که درباره نورپردازی نما نیز صادق هستند به شرح زیر می باشند:

  • نورپردازی محیطی
  • نورپردازی موردی
  • نورپردازی تشدیدی

استفاده از انواعی از چراغ های آویزان و یا چراغ های دیواری بارزترین مصادیق نورپردازی محیطی می باشند. چراغ هایی که جنبه ایمنی و یا زینتی به ویژه در گذرگاه ها دارند نیز تداعی کننده مفهوم نورپردازی موردی می باشند. امکان تشدید نور به کمک کیت های منظر هم به خوبی فراهم است. در صورتی که از پاسیو در ساختمان خود بهره مند هستید و از نظر مالی دارای توان متوسطی می باشید توصیه ما به شما استفاده از چراغ های موضعی خورشیدی و یا خرید پروژکتور ارزان یا پروژکتور LED می باشد.

نورپردازی در فضای باز

محاسبه میزان نور موردنیاز

بهتر است قبل اقدام به خرید تجهیزات مختلف مانند پروژکتور یا هر وسیله دیگری براوردی از میزان نورپردازی موردنیاز محیط داشته باشید. بهترین فرمول برای این براورد این است که مساحت موردنیاز برای نورپردازی را با یکای فوت مربع در عدد 1.5 ضرب کنید. به عنوان مثال برای قطعه ای 200 فوتی نیاز به 300 وات برق دارید. براورد نور موردنیاز مزیتی دارد و ان است که نیاز به پرداخت هزینه های اضافی برای تجهیزات اضافی نخواهد بود.

بهره گیری از LED ها برای نورپردازی

بسیاری از افراد به دنبال کاهش مصرف برق به هنگام انتخاب تجهیزات نورپردازی هستند. اگر شما هم از این دست از افراد هستید استفاده از LED ها را به شما پیشنهاد می کنیم. میزان انرژی که توسط این LED ها مصرف می شود به مراتب نسبت به تجهیزات هالوژنی و رشته ای کمتر می باشند. مزیت دیگری که LED ها دارند عدم نیاز به تعویض برخلاف دیگر تجهیزات نورپردازی می باشد.

برای نورپردازی مناسب از داخل به بیرون نگاه کنید.

برای این که نوع نورپردازی را مشخص کنید و نحوه استقرار این سیستم نورپردازی رادر حیاط منزل خود پیش بینی کنید باید به بررسی نحوه استقرار عواملی مانند باغچه ها و فضاها به خوبی بپردازید. باید به خوبی بررسی کنید که این عوامل از داخل خانه چگونه به نظر میرسند؟ اگر به دنبال این هستید که به دید وسیع تری از باغچه و یا بوته زار هایی که از داخل پیدا هستند برسید به کمک نورپردازی راهرو ها فضای باغچه را می توانید روشن کنید.

میزان شدت نور برای مهمانان

فرض کنید خود شما به یک مهمانی دعوت هستید که در آنجا نور موضعی درخشانی روی سر شما می تابد اید می توانید در چنین حالتی ادعای داشتن آرامش کنید؟ بنابراین برای اینکه هم خود و هم مهمانان شما در آرامش غذای خود را سرو کنید ملایم بودن مدل نورپردازی را در نظر داشته باشید. اینطور که مورفی بیان می کند برای اینکه اتاق های بیرونی و به ویژه پذیرایی حالتی آسوده داشته باشند باید به فکر نوری نامحسوس و غیرمستقیم برای این بخش ها باشید.

اگر تجهیزات نورپردازی امروزی را بررسی کنید میبینید که این تجهیزات شامل فانوس و آویز و یا پنکه های سقفی هستند که دارای اتصال به منابع نوری می باشند. استفاده از این تجهیزات سبب روشن شدن محل های سرو غذا خواهند شد. استفاده از دیمر نیز در این باره مفید به نظر می رسد. چرا که سبب طبخ غذا نوری کامل و در هنگام نشستن نوری کمتر را فراهم می کند.

نقش ایمنی را در نورپردازی فراموش نکنید!

اگر به دنبال امن کردم خانه خود و محیط بیرون آن هستید به دنبال بدست آوردن این مهم به کمک نورپردازی باشید. به گفته مورفی لازم است که فرد صاحب خانه به خوبی تمام ورودی های خانه را با نورپردازی روشن کرده است. در این باره استفاده از یک فانوس دیواری درقسمت های مختلفپارکینگ و یا قراردادن یک ابزار نورپردازی در بالای در می تواند به خوبی برای تامین امنیت کارساز باشد.

اگر هم به دنبال ایمنی بیشتری هستید می توانید در طرف های مختلف خانه از نورهای موضعی نیز استفاده کنید. می توانید این نور ها را بدون هرگونه مشکل برروی پیش آمدگی های خانه نصب کنید. همچنین می توانید برروی دیوار های کناری و یا پنجره ها و پارکینگ ها از فانوس های مناسب استفاده کنید.

جمع آوری

در این مطلب درباره نورپردازی در فضای باز به خوبی صحبت کردیم. چه تصمیم به عکاسی داشته باشید و چه تنها بخواهید در یک فضای باز حضور داشته باشید باید آن بخش دارای نورکافی باشد. تامین این نورکافی به کمک قواعدی امکان پذیر است که به کمک آنها می توانید آن میزان از انرژی الکتریکی لازم برای تامین نور آن بخش بدست آورید. کافی است مساحت قطعه با یکای فوت را در عدد 1.5 ضرب کنید.

همچنین برای افرادی که به مصرف به جا و اندازه انرژی الکتریکی پایبند هستند و علاقه مند به کاهش میزان مصرف از منابع انرژی هستند توصیه به استفاده از لامپ های LED به جای هالوژنی و رشته ای کردیم. در انتها هم درباره تامین انرژی به کمک نورپردازی در فضای باز پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *